Hvem er vi?
The Nomad Bar ApS blev stiftet af Thomas Nicolaj Hänel & Peter Daugbjerg Gedde i 2025, og har siden da beskæftiget sig i at servere cocktails til bred vifte af events.
Teamet bag selskabet har en rig erfaring indenfor cocktail catering & restaurationsbranchen, hvor begge parter har været bartendere og tjenere i nogle af landets mest anerkendte restauranter og venues, heriblandt på flere Michelin-restauranter.
Vores vision her hos The Nomad Bar er enkel og ambitiøs: At være Danskernes go-to cocktailpartner inden for catering industrien.
Teamet Bag
Marketing Direktør, Produktansvarlig & Medstifter
Peter@nomadbar.dk
Peter Daugbjerg Gedde
Adm. Direktør, Driftsansvarlig & Medstifter
Thomas@nomadbar.dk
Thomas Nicolaj Hänel
GALLERI
Handelsbetingelser
-
Al servering foregår ved private, lukkede arrangementer, hvor værten betaler samlet for arrangementet. The Nomad Bar ApS sælger ikke alkohol direkte til gæsterne og driver ikke restaurationsvirksomhed med offentlig adgang.
-
Der kræves minimum 2×2 meter fri gulvplads pr. barmodul.
Hvert barmodul bemandes typisk af 2 bartendere.
Ved 3–4 bartendere anbefales 2 barmoduler, svarende til 4×4 meter plads.Kunden skal sørge for adgang til strøm (220V) samt mulighed for adgang til vand, hvis muligt.
Vi medbringer alt nødvendigt udstyr, glas, spiritus og ingredienser. -
Alkoholfrie cocktails kan indeholde op til 0,5–1 % alkohol.
Kunden har ansvaret for at informere gæster, som ikke må indtage alkohol af helbredsmæssige, religiøse eller medicinske årsager.Ved “fri bar” beregnes forbruget som gennemsnitligt 1,5 cocktail pr. gæst pr. time.
Eksempel: 100 gæster × 4 timer = 600 cocktails.Vi garanterer et alsidigt udvalg gennem hele aftenen, men der kan ikke loves ubegrænset mængde af hver enkelt cocktailtype – afhænger af gæsternes forbrug.
Ved tvivl om gæsteantal kan vi udlevere armbånd. Det fakturerede antal tager altid udgangspunkt i det faktiske antal gæster med adgang til baren.
Bartendere kan afvise udskænkning til gæster, der fremstår:
Synligt berusede
Uhøflige eller truende
Baren kan i sådanne tilfælde lukkes uden kompensation.
Kunden har ansvar for sikker opbevaring af vores udstyr, når personalet ikke er til stede.
Eventuel manglende beholdning af spiritus eller udstyr ved afhentning faktureres efterfølgende.Gæster kan bestille cocktails løbende, dog maks. 2 ad gangen pr. person.
Antallet af bartendere fastlægges ud fra arrangementets størrelse og karakter, medmindre andet er skriftligt aftalt.
-
Opsætning på 2. sal eller højere uden elevator kan medføre et ekstra gebyr på 299 kr. ex. moms pr. medarbejder/time.
Dette kan fraviges efter skriftlig aftale.Kunden skal sikre let adgang og parkering inden for maks. 100 meter fra lokationen.
Manglende mulighed kan medføre:Viderefakturering af parkeringsudgifter
Fakturering af evt. parkeringsbøder
Kørselsgebyr: 3 kr. pr. km eksl. moms fra Allerød til eventlokationen.
Ekstra kørsel i forbindelse med opsætning/afhentning faktureres særskilt.
-
Barens åbningstid følger den skriftligt aftalte tidsramme.
Kunden skal informere gæster om åbne- og lukketider.Hamstring af cocktails før lukketid er ikke tilladt.
Forlængelse kan kun ske efter aftale med vores eventansvarlige og kan ikke garanteres.
Prisen for forlængelse fastsættes individuelt ud fra:Gæsteantal
Ressourceforbrug
Personaleomkostninger
Hvis ingen fast pris er aftalt på stedet, beregnes prisen efterfølgende på baggrund af ovenstående.
Ødelagte eller bortkomne glas faktureres med 19 kr./stk. ekskl. moms.
Drift efter kl. 02.00 kan medføre nattillæg på 300 kr./bartender inkl. moms (kan fraviges efter skriftlig aftale).
-
Depositum:
Betaling sker via faktura og bankoverførsel.
Ved booking fremsendes faktura for depositum på 30% af eventets samlede pris.
Depositummet skal betales inden for 14 dage, vedmindre andet er aftalt.
Restbeløbet faktureres og forfalder senest 14 dage før eventdato., vedmindre andet er aftalt.
Alle betalinger skal ske via bankoverførsel til det kontonummer, der fremgår af fakturaen.
Eventet er først endeligt bekræftet, når depositummet er registreret betalt.Ændringer efterfølgende kan medføre:
Adm. gebyr 200 kr. ex. moms ved ændret betalingsfrist
Adm. gebyr 200 kr. ved vendor-oprettelse uden aftale
Adm. gebyr 100 kr. ved rettelse af fakturaoplysninger
Manglende betaling efter 2 måneder uden skriftlig aftale sendes direkte til inkasso.
-
Ændringer i deltagerantal:
Prisjustering kan ske ved ændringer i antal gæster ift. den oprindelige aftale.Afbestilling:
Køb af cocktailcatering er ikke omfattet af 14 dages returret.Afbestilling skal ske skriftligt på: kontakt@nomadbar.dk
Afbestillingsgebyrer:
< 40 dage før event: 50 % af beløbet opkræves
< 20 dage før event: 100 % af beløbet opkræves
Nye kunder eller kunder med tidligere sen betaling kan pålægges forudbetaling på 50–100 % af ordrebeløbet.
-
Kunden har ansvaret for at afdække og beskytte eget inventar, gulve, vægge, lofter, kunst og øvrige værdigenstande, inden baropsætning påbegyndes.
Vi fraskriver os ansvar for ridser, pletter eller kosmetiske skader på gulve, vægge, malerier, møbler eller øvrige genstande, medmindre der er tale om grov uagtsomhed.
Kunden skal informere os om særligt følsomme eller værdifulde elementer i lokalet, så vi kan tilpasse opsætningen.
Skader, der opstår pga. manglende afdækning, er kundens fulde ansvar. -
Har du spørgsmål til vores handelsbetingelser eller ønsker en specifik aftale, er du altid velkommen til at kontakte os:
📧 kontakt@nomadbar.dk
📞 +45 20 58 30 06
🌐 nomadbar.dk/kontakt
Kom i kontakt
Interesseret i at booke os eller skabe et samarbejde? Udfyld lidt information, og vi kontakter dig snarest. Vi glæder os til at høre fra dig!